Coober Pedy - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Coober Pedy - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Coober Pedy

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

07 Februari 2018 | Australië, Innamincka

Zondagmorgen 4 februari om half acht vertrokken uit ons resort.
Heel veel Kangaroos vlak buiten het resort, mooi gezicht.
Ik zat naast Sita in de bus en zei gelijk al dat het niet lekker reed.
In Quorn is de chauffeur gestopt en is een monteur gaan bellen, de luchtvering van de bus was stuk.
Eerst maar een kop koffie.
Na ruim een uur kwam er een monteur en die heeft een poging gedaan om de bus te maken.
Nog geluncht in Quorn, tijdens het wachten gelezen en spelletjes gedaan. Niet gelukt om de bus te maken.
Brandon heeft ons met de bus naar een benzinestation gebracht in Port Augusta. We waren er om half twee en eerst kregen we te horen dat er een bus om zeven uur zo zijn.
Gelukkig werd al snel gecorrigeerd naar vier uur en hij was er al om half vier.
Snel met de koffers in de bus en chauffeur Phill heeft ons naar Coober Pedy gebracht. Om half elf waren er eindelijk. Onderweg een prachtige zonsondergang gezien.
We sliepen die nacht in een oude mijnschacht.
Coober Pedy is bekend om de opaal die daarvgevonden wordt.
Oude mijn schachten worden vanwege de hitte daar gebruikt als huis, hotel en kerk.
Een hele ervaring om ondergronds te slapen.