Uluru Ayers rock - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Uluru Ayers rock - Reisverslag uit Coober Pedy, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Uluru Ayers rock

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

07 Februari 2018 | Australië, Coober Pedy

Maandagmorgen om tien uur vertrokken uit Coober Pedy.
Er was ondertussen vanuit Alice Springs een nieuwe bus en chauffeur gekomen, de volgende dagen gingen we met Kimberley op pad.
'S morgens eerst nog een korte wandeling door Coober Pedy gedaan, alleen maar oude meuk en winkeltjes mer sieraden met opaalstenen. Nog wat boodschappen voor onderweg bij de supermarkt gedaan en toen op naar Uluru.
Het was de bedoeling dat we daar zouden zijn voor de zonsondergang bij Uluru, de rock verkleurd door de ondergaan van de zon.
We waren echt niet de enige bus daar, een toeristisch trekpleister.
Er werd champagne ontkurkt en samen gekeken naar de rock.
Aboriginals zaten op de parkeerplaats om schilderijen te verkopen. Uluru is voor de aboriginals een heilige berg en met ingang van dit jaar mag de rock ook niet weer beklommen worden.
We sliepen die nacht in een soort jeugdherberg. Slaapkamers met 2 stapelbedden. Gelukkig wel een eigen douche en wc.
WiFi was er niet, dus geen contact met thuis.

• 12 Februari 2018 - 10:43

Kathleen Bert:

Hallo,

Wij kennen elkaar niet. Ik zit nl reisverslagen te lezen op het internet en kom toevallig bij jou uit.

Wij zijn 2 dames uit Belgie (aan jouw foto te zien dezelfde leeftijd ongeveer) en zijn onze trip aan het plannen voor oktober.

Vraagje? - waarmee verplaatsen jullie zich van Coober Pedy naar Uluru? Reisorganisatie? Greyhoundbus?
    - in welk jeugdherberg slapen jullie (wij overnachten ook dikwijls in jeugdherbergen)
    - kan je vlot vanuit die jeugdherberg voor een dagtocht naar de Rock en de Olga's?

Geniet nog verder van deze mooie trip. Dank voor eventueel een antwoordje.

Mvg Kathleen en Hildegarde (gepensioneerde docenten uit Belgie)

• 12 Februari 2018 - 16:14

Lisette:

Wat ontzettend leuk dat er twee dames uit Belgie ook meelezen. Mijn moeder geniet van de reis. Ik heb haar vandaag even gesproken, ze zal na haar reis antwoord geven op jullie vragen, ze is nu druk aan het genieten.

groetjes Lisette