Van Kings canyon naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Van Kings canyon naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Van Kings canyon naar Alice Springs

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

08 Februari 2018 | Australië, Alice Springs

Woensdagmorgen kon je nog een wandeling maken in Kings canyon.
Ongeveer de helft van de groep is om 6 uur vertrokken met koffers en al.
De verwachting was dat ze na 10 uur terug waren en dan moesten de tenten leeg zijn.
De andere helft is op de camping gebleven om even wat langer ter slapen en even rustig te ontbijten.
Heerlijk in de schaduw van een boom met een lekker windje is het wel uit te houden ook al is het 40'graden.
Om half elf was de bus terug, de lopers kregen even tijd op zich op te frisser.
Om elf uur ging de bus weer op pad.
Het is 1532 kilometer van Adelaide naar Alice Springs.
De outback bestaat voor uit rood zand met kleine struikjes, gras en kleine naaldbomen.
Vanuit de bus dus niet echt een wisselend landschap. Dus een beetje lezen, wat dutten en kletsen met de anderen.
Ik weet nu wel hoe groot Australië is.
Wiyay heeft heel erg pijn gekregen aan zijn kaak en is midden in de nacht in Ayers rock nog naar een dokterpost geweest. Antibiotica en pijnstillers gekregen.
Dus toen we in Alice Springs aankwamen aan het eind van de middag is Wiyay en Sansra afgezet bij het ziekenhuis.
Hij heeft sterkere antibiotica en pijnstillers gekregen en hopelijk wordt het nu beter. Zo niet dan weer naar het ziekenhuis is Darwin. Het is zo zielig.
Om 5 uur waren we in Alice Springs. We waren weer een tijdsverschil overgegaan en het is nu 8.30 uur verschil met Nederland.
Heerlijk gezwommen in het zwembad en een biertje gedronken.
Gedoucht en met z'n zessen gegeten.
Nog even een klein wasje gedraaid.
Het is nu half negen 's morgens.
We moeten om tien uur uit de kamer en dus weer de koffer dicht.
We gaan Alice Springs nog even verkennen en om 3 uur worden we opgehaald voor onze vlucht naar Darwin.

• 08 Februari 2018 - 10:32

Jetty :

Wat een verschil in temperatuur. Hier vriest het maar wel lekker zonnig overdag. Bij jullie 40 gr. Maar wat zie je veel. Heel leuk om je verhalen te lezen. Nog heel veel plezier de laatste anderhalve week.

• 08 Februari 2018 - 12:21

Klaas:

Tjee Aleida, ik heb net op netuurijs geschaatst

• 08 Februari 2018 - 13:25

Alie:

Wat fijn om weer iets van je te horen. Je volgende vakantie word vast geen busreis??? Veel plezier gewenst en geniet er van he.groetjes van ons.