Vlucht naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Vlucht naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Vlucht naar Darwin

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

08 Februari 2018 | Australië, Darwin

Vanmorgen in de botanische tuin in Alice Springs ontbeten met z'n zessen.
Hans, Hanny, Wiyay, Sandra, Sita en ik.
Het gaat een stuk beter met Wiyay gelukkig.
Na ons ontbijt zijn we naar het bezoekers centrum van de Royal Flying doctors gelopen.
We werden heel vriendelijk ontvangen door 2 Australische dames en 1 Nederlandse dame uit Aelden Drenthe, die sinds 13 jaar in Australië woont. Ze spreekt nog nederlands maar mag dat tijdens werktijd niet doen.
Er stond een vliegtuig waar in mochten zitten en er werd een film vertoont over de oprichting en het werk van de flying doctors.
Er is ook een klein museum met brieven en dingen uit de begintijd van de flying doctors. Geweldig om dit allemaal te zien, wie kent de serie niet.
De mensen in de outback hebben nu ook alle doctorsdiensten tot hun beschikking. Ze vliegen al sinds 1928.
Teruggelopen naar ons hotel en nog lekker in de schaduw bij het zwembad gezeten.
Om 3 uur werden we opgehaald voor onze vlucht naar Darwin.
In Alice Springs was het 39 graden met een droge lucht, dus best te doen.
In Darwin is het vochtig warm, er is hier de laatste weken 600 mm water gevallen.
We landen om 19.05 uur, naar het hotel gebracht en om half negen de stad in gelopen om een hapje te eten.
Nu weer lekker gedoucht en met de voetjes omhoog op bed op onze kamer met airco.
Morgenvroeg om elf uur vertrekken we naar Kakadu nationaal park voor 2 dagen. We slapen 2 nachten in het park en er is geen WiFi.

• 08 Februari 2018 - 15:11

Adri:

Wat een bijzondere reis. Geweldig. Nog heerlijk verder genieten.

• 10 Februari 2018 - 16:55

Hanny En Piet:

Zo wat een reis , zo afwisselend , Geweldig, grootste gedeelte zit erop geniet nog van laatste dagen.