Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Kakadu National Park

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

11 Februari 2018 | Australië, Darwin

Vrijdagmorgen om elf vertrokken van ons hotel in Darwin.
Darwin is op kerstavond 1974 volledig verwoest door de storm Tracey, het is een behoorlijk nieuwe stad.
Onze chauffeur heeft ons eerst naar het museum in Darwin gebracht om daar meer te zien over de dieren en natuur in Australië. Hier was ook aboriginal kunst.
Vervolgens naar een dam gereden die niet meer in gebruik is.
De bedoeling was om achter de dam rijst te verbouwen. Er is hier een vogel die de hele oogst opat.
Het is nu een natuur gebied met prachtige vogels.
Om in Kakadu park te komen moesten we en stuk omrijden omdat er wegen door de regenval afgesloten zijn.
De afstanden waren weer groot en aan het eind van de middag waren we in Kakadu nationaal park. Lekker gegeten in het restaurant en toen naar de kamer om te douchen. In de badkamer een grote kakkerlak beh....
De volgende morgen om 8!uur vertrokken om Kakadu park verder te verkennen. Bij een bezoekerscentrum nog meer informatie over het park gekregen.
Een prachtige wandeling gemaakt naar aboriginal tekeningen op de rots.
De laatste tekeningen waren van 1963, getekend door een arborinal die de cultuur zag verdwijnen.
Om twee uur terug bij ons huisje en heerlijk naar het zwembad geweest. Water was mínimaal 32 graden.
Om vier moesten we weer klaar staan voor een boottocht over de Yellow river.
Hier zitten ook krokodillen in, maar omdat het land door de hoge waterstand helemaal onder gelopen is geen krokodil gezien.
Wel weer prachtige vogels. De schipper hield de radar goed in de gaten want er was een storm op komst.
Gelukkig bleef het bij een dikke regenbui. De buschauffeur had paraplu's meegenomen.
Na de boottocht weer heerlijk gegeten in het restaurant van Desert Palm resort.

• 11 Februari 2018 - 13:19

Helga:

Weer een leuk verslag om te lezen! Ik kan niet wachten om de foto's te zien! Geniet van, alweer, de laatste week! Neem je wat warmte mee onze kant op of past de zon niet meer in je koffer omdat je veel souveniers gekocht hebt? Liefs, Helga