Met de auto op stap - Reisverslag uit Langebaan, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Met de auto op stap - Reisverslag uit Langebaan, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Met de auto op stap

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

28 September 2019 | Zuid-Afrika, Langebaan

Vanmorgen de koffers gepakt en achter in onze Nissan Almería gezet.
Het grote avontuur kan beginnen.
Links rijden en rechts schakelen, het is even winnen.
De linker bocht moet kort en de rechter bocht is lang, rotondes linksom.
Maar het ging goed en we waren zo de stad uit.
Op een gegeven moment reed ik op de linker baan en die ging tot onze schrik van de weg af. Gelukkig kwam het helemaal goed en konden we naar onze eerste stop rijden in Blou beach.
Nog weer een keer foto’s maken van de Tafelberg maar dan van de andere kant, prachtig gezicht.
Nog een stuk langs de oceaan gereden en koffie gedronken en gezellig en druk tentje aan zee.
Na de koffie de r27 weer opgezocht en verder met onze tocht naar Langebaan.
Aan onze route is het West Coasters National park en die i
Vanmorgen de koffers gepakt en achter in onze Nissan Almería gezet.
Het grote avontuur kan beginnen.
Links rijden en rechts schakelen, het is even winnen.
De linker bocht moet kort en de rechter bocht is lang, rotondes linksom.
Maar het ging goed en we waren zo de stad uit.
Na de koffie de R27 weer opgezocht en onze reis naar Langebaan vervolgt.
Aan de route ligt het West Coasters National park en die mochten we niet missen.
Om deze tijd van het jaar (voorjaar) is een gedeelte van het park prachtig in bloei en opengesteld voor het publiek.
Het grootste deel van het park heeft verharde wegen en het stuk met de bloemen onverharde wegen.
Allemaal kleine schildpadden in de berm en de weg overstekend, constant opletten dus.
Geluncht midden in het part in het Geelbek restaurant.
Naast de schildpadden en de bloemen hebben we struisvogels, zebra’s en waarschijnlijk steenbokken gezien.
Na het park naar onze overnachtingsplaats Thali Thali game resort gereden.
We slapen deze nacht in een luxe safaritent, het is hier koud ‘s nachts ? Er ligt een elektrische deken op mijn bed

• 28 September 2019 - 19:10

Adri:

Lijkt mij een hele bijzondere ervaring links rijden.
    Wat hebben jullie weer mooie dingen gezien en gedaan.
    Hier kan bijna de elektrische deken aan

• 28 September 2019 - 19:37

Helga:

Mooi dat links rijden lukt!! Leuk doe schildpadden, keer eens wat anders aan overstekend wild op de weg