Plettenberg bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Plettenberg bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Plettenberg bay

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

06 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Bij de sundownertour dezelfde chauffeur als bij de morgentour. Hij had deze keer niet zoveel te vertellen. Wel hebben we bijzondere dieren gezien.
Hij reed eerst naar het hek van het park en aan de andere kant van de spoorlijn was een olifant te zien.
Het park blijkt uit 2 delen te bestaan, aan de kant waar wij zitten zijn 700 olifanten en aan andere kant 500.
De totale oppervlakte van het park is 180.000 ha. Een keer zo groot als Karoo NP.
Langs het hek liepen 2 zuid Afrikaanse Buffalo’s. Deze horen ook bij de big five, we hebben nu 3 gezien.
We hebben een kudu van dichtbij kunnen fotograferen.
Bij een groepje zebra’s zijn we gestopt en uitgestapt voor de zonsondergang met een hapje en een drankje (appelsap).
De leeuwen lagen nog steeds op dezelfde plek te slapen en de truck is tot vlakbij de leeuwen gereden. We hebben prachtige foto’s van dichtbij kunnen maken.
De volgende morgen alles weer ingepakt en in de auto naar Plettenberg bay.
Na 30 kilometer weer off road voor 10 kilometer en daarna nog een keer 5 kilometer. Daarna eindelijk gewoon asfalt. Via de N2 het grootste afgelegd naar Plettenberg.
We slapen 2 nachten in een mooi oud Engels hotel Milkwood Manor.
Vanmiddag al even langs de oceaan gewandeld.
Morgen de omgeving verkennen.

• 06 Oktober 2019 - 21:52

Helga:

Lekker genieten en veel foto’s maken, kunnen wij later ook meegenieten van je prachtige reis!