Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Aleida Riemersma-van Houten - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Door: Aleida

Blijf op de hoogte en volg Aleida

10 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Na ons ontbijt nog een klein rondje door Montagu gereden, niet echt bijzonderheden in het stadje. Het was weer prachtig weer en onder een strak blauwe lucht reden we Montagu uit.
Via de navigatie was het maar 140 km rijden naar Stellenbosch. Onze routebeschrijving van 333travel meldde 183 km. Bij Worcester moesten we van de snelweg route af om een ommetje te maken. Dat was echt mooi. Via een mooie bergpas kwamen we in Franschhoek. Een prachtig stadje in een vallei tussen de bergen. Allemaal toeristen die langs de hoofdstraat met winkeltjes en restaurantjes wandelden.
Daar geluncht en weer verder gereden naar Stellenbosch. Knorhoek guesthouse ligt 8 km voor Stellenbosch en daar ingecheckt en de koffers naar de kamer gebracht.
Stellenbosch is na Kaapstad de grootste stad in de regio en echt een studentenstad. Bij de universiteitsgebouwen de auto geparkeerd en lopend de stad verkend.
Oom Sammie’s se Winkel is een must hier.
Een wijnhuis met van alles te koop, sieraden, huishoudelijke artikelen, souvenirs, snoep, speelgoed, bordjes met leuke teksten, echt van alles. Stellenbosch is een gezellige stad met nog van alles te doen.
Vanavond in ons guesthouse gegeten en gezellig gekletst met een Nederlands echtpaar die ook ons vorig hotel was.
Zij doen een route met dezelfde maatschappij vanaf Johannesburg.
Morgen naar Hermanus, daar slapen we als laatste verblijf 2 nachten.